duminică, 11 iulie 2010

Pentru suflet...


Viaţa e frumoasa, oricum ar fi, ea, uşoară sau grea. E mult prea scurtă să ne lăsăm doborâţi de greutăţi şi neajunsuri. Dar cu toate acestea sunt întâmplări care ne trântesc la pământ şi ne trezesc la realitate. Atunci renunţăm la dorinţe, la vise şi pasiuni, cărora le iau locul neîncrederea, dezamăgirea, întrebările. Ce facem în asemenea situaţii ? Păi avem două alternative. Fie apelăm la prieteni, în cazul în care îi avem, pentru că acestea sunt momentele în care vedem cu adevărat cine ne este PRIETEN, fie ne căutăm refugiul în locuri care ne liniştesc.
De curând am petrecut un sfârşit de săptămână la Mănăstirea Slănic, într-un loc retras, departe de toată agitaţia şi zgomotul oraşului. N-am găsit nicăieri atâta odihnă sufletească şi linişte ca acolo. Cele câteva ore în care am stat în cămăruţa cu paturi înalte de lemn mi-au amintit de zilele frumoase şi lipsite de griji ale copilăriei când mergeam în vacanţă la ţară, la bunici.
Soarele a apus curând, învăluit în linişte. Am ieşit în curte şi m-am aşezat pe o bancă. Liniştea era străbătută doar de cântecul greierilor sau de adierea timidă a vântului. Rând pe rând, monahii au ieşit din chilii şi s-au îndreptat spre biserică. Sunetul clopotelor anunţa miezul nopţii şi totodată începerea slujbei. Acesta a fost punctul culminant : slujba de noapte, ţinută în biserica luminată doar de lumânări. Glasurile frumoase ale Părinţilor şi rugăciunile murmurate mi-au ajuns până în cel mai adânc colţişor de suflet. Am simţit emoţie şi mai presus de toate am simţit că Dumnezeu mă ascultă şi îmi îndrumă paşii spre mai bine. După cele două zile petrecute la Slănic am găsit răspunsurile pe care le căutam şi mi-am recăpătat dorinţa şi puterea de a merge mai departe. M-am întors mai optimistă, mai plină de viaţă şi cu cele mai bune gânduri. Pentru mine e un loc de suflet şi pentru suflet, pe care vi-l recomand cu plăcere.




4 comentarii:

  1. Tot la Dumnezeu gasim liniste si pace.
    Nu reusim sa fim multumiti cu ce avem decat o saptamana sau doua, dupa care reapare un gol, o nevoie interioara care se cere umpluta.
    Ca niste muste care se lovesc in repetate randuri de acelasi geam fara sa inteleaga ca "pe acolo nu se trece" tot asa si noi ne intoarcem in magazinul lumii materiale sa cumparam ceva ca sa umplem golul asta.
    O sa fim cu adevarat fericiti cand o sa intelegem natura acestei nemultumiri interioare si cand o sa incepem sa cautam unde trebuie si anume la Dumnezeul nostru, care ne ajuta imediat ce vede in inima noastra putina bunatate si iubire de aproapele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ai dreptate. Indiferent de ce se intampla in lume sau in viata noastra, doar prin Dumnezeu gasim stabilitatea si implinirea. El ne da speranta sa ne continuam ,,misiunea" pe care fiecare dintre noi o avem pe pamant. Dar trebuie sa recunoastem ca de cele mai multe ori asteptam problemele ca sa-L cautam pe Dumnezeu. Insa important e sa-L gasim...

    RăspundețiȘtergere
  3. Slaaaaniic! Si tu, Brutus? Nu pot de cat sa ma bucur! Exista, deci, cel putin un loc unde ne putem intalni (macar) din intamplare. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu ma bucur ca as putea intalni in acel loc atat de drag mie oameni pe care ii cunosc :)

    RăspundețiȘtergere