joi, 20 octombrie 2011

Budapesta într-o zi de octombrie

Nimic nu se compară cu o evadare... chiar și pentru câteva zile, în care uiți de tot și te bucuri de ceea ce te inconjoară, de oamenii în compania cărora te afli.

Un loc pe care l-am văzut de curând și care m-a impresionat este Budapesta. Deși timpul a fost scurt, m-am lăsat cuprinsă de emoția descoperirii fiecărui detaliu al acestui oraș.


Străduțe mici și cochete, clădiri vechi cu o arhitectură impresionantă, poduri ce unesc cele două părți ale orașului - Buda și Pesta, despărțite de Dunăre.

Prima oprire în Budapesta a fost Piața Eroilor, alături de care se află Galeria de Artă și Muzeul de Arte frumoase. În Piață este și Monumentul Mileniului, care îl înfățișează pe Arhanghelul Gavril ce ține în mâini crucea apostolică dublă. Pe două coloane în formă de semicerc sunt puși la un loc eroii maghiari - de la triburile de huni până în zilele noastre. Foarte aproape este Castelul Vajdahunyad, în curtea căruia se află statuia lui Anonimus. Este o zonă foarte animată și în același timp foarte liniștită. Cei mai mulți vin aici să-și petreacă timpul liber, odihnindu-se pe iarbă sau inălțând zmee.

Tot în Pesta se află un obiectiv pe care nu trebuie să-l ratați: Basilica Sfântul Ștefan. Nu ai cum să rămâi indiferent în fața ei. Iar interiorul bisericii este impresionant, peste tot sunt opere de artă – sculpturi, statui, picturi, vitralii sau diverse alte ornamente. Adesea aici au loc concerte la orgă. O poți vedea chiar la intrare. Cea mai de preț comoară a ungurilor este tot aici: mâna Sfântului Ștefan.

Pe malul Dunării tronează clădirea Parlamentului, mai mică decât Casa Poporului de la noi, însă e o frumusețe care te încântă.

Părăsim Pesta și ne îndreptăm către Buda, unde ne așteaptă alte minunății. Am traversat Dunărea pe cel mai mare dintre poduri - Szechenyi Chain Bridge, care iți oferă o priveliște spectaculoasă. Podul se află chiar la poalele dealului pe care se înalță maiestuos Castelul Regal. Deja sunt acaparată de această imagine.

Iar dacă vrei să te bucuri de o panoramă cu adevărat superbă trebuie să urci pe Muntele Cetății. Langă castel este Fântâna lui Matei, care-l înfățișează pe Matei participînd la o vânătoare. Este considerată una dintre cele mai frumoase fântâni din Budapesta. Este un loc ideal pentru plimbări și admirarea panoramei. De aici Budapesta ți se dezvăluie în toată splendoarea. Privirea îmi e furată de peisaj, timpul pare că se oprește... aud doar bătăile inimii și adierea ușoară a vântului ...


Câtă emoție îți poate stârni un oraș.

Nu am reușit să văd atât cât mi-aș fi dorit din Budapesta, dar măcar o parte din obiectivele principale tot le-am bifat.


E octombrie și totuși e cald. Am petrecut o zi superbă în Budapesta.

Știu însă că voi reveni cîndva... poate într-o altă zi de toamnă.

Un comentariu:

  1. Pana una-alta, eu ma bucur ca ai revenit in blogosfera! :) Sa-ti fie bine, draga mea! >:D<

    RăspundețiȘtergere