luni, 31 octombrie 2011

Amintiri din Eger

A trecut o lună de la vizita mea în Ungaria și încă mi-e dor de străduțele din Eger, de terasele din centru, de tot ce înseamnă viața în acel orășel din nordul țării vecine.

Pentru început trebuie să spun că nu auzisem prea multe despre Eger. Înainte de plecare citisem că este un oraș istoric, recunoscut pentru băile termale, pentru Castel și pentru cramele de vin.

Odată ajunsă acolo, am aflat că este a treia zonă turistică din Ungaria, lucru care m-a mirat la început. Însă pe parcursul celor 7 zile petrecute în Eger m-am convins de ceea ce îi atrage pe oameni să-și treacă pe listă și acest oraș. Așa că mi-am propus să descopăr cât mai mult din micuțul oraș medieval și cred că am reușit. În continuare voi încerca să vă prezint și vouă lucrurile care mi-au plăcut.

Din Budapesta până în Eger faci aproximativ 2 ore, atât cu trenul cât și cu mașina. Am ajuns seara târziu, dar după cazare nu ne-am abținut și am făcut un tur al orașului. Imi amintesc doar siluetele înalte ale clădirilor, pe care aveam să le analizez apoi în restul zilelelor. E un oraș cochet, iar centrul e o adevărată bijuterie.

Hotelul era aproape de centru așa că era simplu să ajungem în doar câteva minute. Și tot în aceeași zonă este și Minaretul. Îmi propun să urc cele 97 de scări și să admir priveliștea. Hmm... o provocare pe care o accept deși nu prea îmi imaginam ce mă așteaptă. Spațiul era foarte mic, scările în spirală erau lustruite și trebuia să fii foarte atent... întuneric. Mă întrebam, oare ce se întâmplă dacă în același timp coboară cineva...pentru că nu este loc pentru două persoane. Odată ajunsă la capăt mi-am dat seama că a meritat. De sus, Eger pare un labrint, cu multe străduțe și la orice pas clădiri vechi ce dau farmec acestei zone. Ma mișc ușor pe platforma lată de doar 40 de centrimetri, încadrată de un grilaj. Alta dată m-ar fi cuprins teama, însă privesc din nou panorama și uit la ce înălțime sunt. Nici măcar la coborâre nu mă mai gândesc.

Cea mai frumoasă piață din Eger este István Dobó Té, unde se află statuia căpitanului-erou. Foarte aproape este Biserica Minorită, ce te impresionează prin minunatele fresce, în fața cărora stau cateva minute si le admir. Apoi, dacă treci podul peste Râul Eger și traversezi străduțele pietonale, pline cu terase și case în același stil vechi ajungi chiar la poalele Castelului. Construit în secolul al XIII-lea acesta este recunoscut pentru faptul că a ținut piept invaziei turcilor din anul 1552. E fascinant să mergi pe coridoarele înguste și întunecoase, să tresari la orice zgomot și să te sperii de-a dreptul în fața tunului. Pe zidul central sunt gravate numele eroilor acestei cetăți, apoi ajunși din nou în subteran, descoperim rămăşiţele primei catedrale romanice, Sfântul János. Tunelurile lungi au din loc în loc ferestre mici, ce lasă lumina soarelui să pătrundă, iar în capăt se află una dintre camerele Cazematei, ce conține artileria grea și muniția - ghiulele, pe care le puteți încerca.

Curtea interioară este apărată de ziduri înalte. Spațiul este amenajat și poți petrece aici câteva minute pe o bancă, admirându-i pe cei care mânuiesc sabia.

De acolo de sus, poți admira din nou tot orașul. Iese în evidență catedrala, una dintre cele mai mari din Ungaria, cu trei cupole și ănconjurată de sculpturi care îi reprezintă pe Sfinții Ștefan, Petru și Pavel.

După cum spuneam la început, Eger și împrejurimile sale sunt recunscute pentru cultura vinului. Egri Bikaver este cel cunoscut vin roșu unguresc și, potrivit legendei, numele provine de la invazia lui Suleiman Magnificul, când un grup de soldați a servit la Castel mâncăruri delicioase și mult vin. Printre turci se zvonea că în vinul a fost amestecat cu sânge de taur pentru a spori rezistența orașului. Din motive necunoscute, inamicii au renunțat în cele din urmă la luptă.

La fel de cunoscut și delicios este gulașul unguresc și merge servit cu o palincă tare. Aceste mâncăruri tradiționale le poți servi la terasele și restaurantele din centru sau poți merge în Valea Femeilor Frumoase, zonă recunoscută pentru cramele sale.
Și dacă tot suntem la capitolul mâncare, în Eger am încercat Supa de căpșuni. Sună ciudat și deși aș fi servit-o mai degrabă ca pe un desert, este chiar bună și merită să gustați. Eu cu siguranță voi experimenta această rețetă.

În concluzie, eu vă recomand să vizitați Eger. Are multe atracții și vă puteți petrece aici câteva zile de vacanță chiar plăcute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu