sâmbătă, 16 aprilie 2011

Hai hui prin Istanbul


O hartă, energie pentru a merge pe jos pe străduțele întortocheate și dorința de a descoperi locuri noi.

Acestea sunt cele 3 lucruri de care ai nevoie pentru a cunoaște Istanbul, un oraș care te fascinează de fiecare dată când îl vezi.

M-am întors de curând din Turcia, unde am avut posibilitatea să explorez Istanbulul. Deși a fost a doua oară cînd vizitam acest oraș, am trăit această experiență diferit. Am avut ocazia să gust din nou din bunătățile tradiționale – kebab și turkish delight sau numeroase tipuri de patiserie delicioase. Am văzut oameni care te întâmpină cu toată căldura și te invită să servești masa la ei în restaurant. Am fost copleșită de traficul nebun și de râurile galbele de taxiuri.

Moscheile, au fost din nou punctul de atracție. Aici Monscheea Albastră, cu măreția ei, în apropiere renumita Hagia Sofia. De peste tot răsuna chemarea la rugăciune. Cred că acesta este lucrul care mi-a lipsit cel mai mult la întoarcerea acasă. E impresionant să vezi cum oamenii își întrerup orice activitate, își așează covorașul pe stradă sau intră în moschee și preț de câteva minute se lasă purtați spre o altă lume.

La loc de cinste stă peste tot fotografia lui Ataturk, personaj idolatrizat de turci. Steaguri în vânt... sunt peste tot.

Iar ceaiul de la ora cinci, în Turcia îl servești la orice oră.

Am lăsat în urmă partea veche a Istanbului și m-am îndreptat spre Taksim, zona comercială, unde forfota e și mai mare. Însă nu a fost același sentiment.

Pentru mine Istanbul înseamnă zidurile Constantinopolului, ruine romane, moschei vechi sau mai noi, străzi mici, care te duc la mare... acea mare albastră străbătută de vapoare, acea mare în care pescarii își întind undițele și apoi îți gătesc peștele prins, turci insistenți să le calci pragul restaurantului, baclava și bere Efes.


4 comentarii:

  1. Fain! Merg si eu in mai sa vizitez Istanbul.
    Sper sa imi placa si mie, la fel de mult.

    La multi ani de ziua noastra!
    Sa fii sanatoasa si sa ai un an asa cum iti doresti!
    Te pup, Floricico.

    RăspundețiȘtergere
  2. E un oras superb. Sunt convinsa ca o sa-ti placa.
    La multi ani si tie pentru maine!

    Te pup si sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de urari!
    O zi frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut.Vreau sa te felicit pentru ca incurajezi campaniile ecologice. Am vazut ca ai pe blogul tau bannerul de la Umbrela Verde.
    Intr-o lume din ce in ce mai poluata, fiecare campanie ecologica conteaza. Noi incurajam recilclarea, reducerea poluarii, folosirea responsabila a resurselor, plantarea copacilor, depozitarea in siguranta a substantelor chimice si curatenia spatiilor verzi. Dintre toate acestea, ne axam pe incurajarea plantarii copacilor pentru ca ne dorim ca fiecare persoana sa aiba “copacul sau“. Prima campanie de plantare se numeste “Parcul Izvor prinde radacini“.
    Daca iti doresti ca in Romania sa fie plantati mai multi copaci, dar nu ai timp sa plantezi unul, poti sa ne sustii prin oricare dintre variantele de mai jos:
    1) Redactarea unui articol informativ care are legatura cu copacii sau ecologia.
    2) Publicarea unui articol pe blogul tau in care sa vorbesti despre campania noastra.
    3) Adaugarea unui link/banner pe blogul tau.
    Daca adaugi pe blogul tau unul dintre cele 10 bannere de pe pagina "schimb de link" vei primi in schimb un link la sectiunea “Sustinatori” si vei aparea aleator pe prima pagina in sectiunea “Bloguri Partenere”.
    Daca doresti sa apari permanent (pe prima pagina) la sectiunea “Ne sustin”, trebuie sa participi la una dintre campanile noastre de voluntariat sau sa donezi bani pentru plantarea unui copac (9 lei).
    Aceasta campanie este apolitica si este realizata de un grup de tineri care isi doresc sa schimbe mentalitatea celor care neglijeaza mediul incojurator. Participa si tu!

    RăspundețiȘtergere